Strona na facebooku – dlaczego warto ją mieć?

0
405
Strona na facebooku – dlaczego warto ją mieć?

Dlaczego warto mieć stronę na facebook i promować swoją firmę, markę i produkty. A przede wszystkim dlatego, że największy światowy serwis społecznościowy oferuje potężne narzędzia promocyjne począwszy od możliwości założenia strony, poprzez kampanię reklamowe, aż do aplikacji dzięki, którym również możesz organizować konkursy i czy wysyłać promocyjne i rabaty.

Zanim założysz stronę na facebook zastanów się jednak co będzie się na niej znajdować, nie mogą to być tylko linki prowadzące do firmowej strony internetowej, bloga, czy poszczególnych produktów. Napisz czasem coś śmiesznego, dawaj rabaty i promocje, wejdź w interakcję z użytkownikami. Zadawaj pytania i staraj się udostępniać linki do ciekawych miejsc w sieci. Możesz też publikować filmy, ciekawe prezentacje i zdjęcia. Nawet przedstawiające trochę pracę Twojej firmy od kuchni.

Jeśli nie posiadasz jeszcze konta osobistego na facebooku przed założeniem strony musisz najpierw założyć konto osobiste.  Rejestrując się na stronie www.facebook.com Rejestracja przebiega w kilku krokach i jest bardzo prosta dlatego nie będziemy jej tu opisywać.Po zalogowaniu na samym dole w stopce strony wybierasz opcję reklama.

Po przejściu na stronę reklamy w lewym panelu wybierasz link strony. Można to też zrobić z poziomu własnego profilu facebooka wybierają w lewym górnym menu przycisk – reklama i strony.

Następnie po prawej stronie u góry utwórz stronę.

Otwiera się strona na której masz możliwość wyboru profilu działalności swojej strony. Jest to biznes, lokalny marka/produkt, artysta/zespół. Wybierając firmę lokalną masz też możliwość wyboru branży z którą związana jest firma.  W kolejnym polu podajemy nazwę strony lub organizacji, ważne aby była ona taka sama jak nazwa firmy to pozwoli ci powiązać firmę z klientami i rozwijać markę.  Na koniec tego etapu trzeba jeszcze zaznaczyć kwadrat obok “Jestem oficjalnym przedstawicielem tej firmy, produktu, zespołu” i klikamy przycisk utwórz stronę oficjalną.

Twoja strona właśnie w tym momencie zostaje założona możesz teraz ją odpowiednio uzupełnić. Facebook ułatwia ten proces w 5 krokach które znajdują się w zakładce zacznij. W pierwszym z nich możesz dodać zdjęcie główne na stronę, którym najczęściej będzie logo firmy lub produktu. W drugim uzupełnisz podstawowe informacje o swojej firmie takie jak dane teleadresowe i godziny otwarcia.  W trzecim kroku opublikujesz najnowszy status na swojej tablicy, udostępnisz linki, wideo oraz zdjęcia.  W czwartym kroku dodasz przycisk lubię to! do swojej strony firmowej lub bloga, dzięki czemu będziesz mógł śledzić ile osób lubi publikowane przez Ciebie na stronie informacje, wpisy, zdjęcia, a nawet produkty.  Jest też piąty krok, który pozwala na powiązanie facebooka z innym światowym serwisem społecznościowym twitter.  Co umożliwi ci również tam publikację najnowszych informacji i linków oraz komunikację z klientami.

Korzystając z zakładki zdjęcia możesz wstawić zdjęcie przestawiające produkty, realizacje, czy nawet pracę w Twojej firmie.

Teraz przejdź do zakładki tablica.  Po lewej stronie pod logo możesz wstawić krótką informacje o firmie wraz z stroną WWW. Sposób na ściągnięcie pierwszych fanów to zaproponowanie znajomym aby dołączyli do Twojej strony. Możesz także wykupić płatną reklamę, która pojawia się zawsze w prawej kolumnie facebooka i podobnie jak reklamy z grupy Google Adwords może być skierowana do konkretnych odbiorców.